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"Cuffette - Not just an improvement – A thoroughly new watch ". Meant for retailers, this ad guaranteed that the watch
set in a cufflink was sure to make an impact on their customers as well as their turnover. The cufflinks were available in a number of different shapes
and fitted with “high quality movements”. Repco was a trademark registered by
Balmer & Gagnebin from Tramelan in 1944. Do you like vintage watch ads? Please visit the page about Watch Ads, my two-volume pictorial history of communication and design in 20th Century watchmaking. You can also watch the video clip about the publication and download a 20-page preview of Volume 1.
The vintage ads presented in this Blog are not featured in the Watch Ads books.
“Cuffette
– Non è solo un’evoluzione – È un orologio di concezione inedita”. Indirizzato
ai rivenditori, questo annuncio garantiva che l’orologio inserito in un gemello
da polso avrebbe avuto un impatto sicuro sui clienti e dunque sul fatturato del
negozio. I gemelli
erano disponibili in numerose varianti ed equipaggiati con “movimenti di
qualità eccellente”. Repco era un marchio registrato da Balmer & Gagnebin
di Tramelan nel 1944.
Ti piacciono le pubblicità d'epoca? Visita la pagina dedicata a Watch Ads, la mia storia illustrata in due volumi della comunicazione e del design nell'orologeria del Novecento. Puoi anche guardare il video sull'opera e scaricare l'anteprima di 20 pagine del Volume 1.
Gli annunci pubblicitari d'epoca presentati in questo Blog non sono inseriti nei volumi Watch Ads.
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