ENGLISH (il testo italiano è sotto la foto)
What
makes this ad especially interesting is its release year. In 1952, when The Eastern Jeweller and
Watchmaker magazine
published it, Seiko timepieces were unknown in Europe. They only reached the
Old Continent in 1964, when marketing started through a number of Scandinavian
stationery shops (!). As shown by the text, the company’s clocks featured the
“Seikosha” trademark, whilst wrist watches were signed “Seiko”.Do you like vintage watch ads? Visit the page about Watch Ads, my two-volume pictorial history of communication and design in 20th Century watchmaking. You can also watch the video about the publication and download a 20-page preview of Volume 1.
The vintage ads presented in this Blog are not featured in the Watch Ads books.
ITALIANO
A
rendere particolarmente interessante questo annuncio è la data di
pubblicazione. Nel 1952, quando apparve su The Eastern Jeweller and Watchmaker magazine, gli orologi Seiko erano sconosciuti in Europa. Raggiunsero il Vecchio
Continente solo nel 1964, quando la distribuzione cominciò nei Paesi
scandinavi, attraverso le cartolerie (!). Come evidenziato dal testo, le
sveglie della Casa portavano il marchio “Seikosha”, mentre gli orologi da polso
erano firmati “Seiko”. Ti piacciono le pubblicità d'epoca? Visita la pagina su Watch Ads, la mia storia illustrata in due volumi della comunicazione e del design nell'orologeria del Novecento. Guarda il video sull'opera e scarica l'anteprima di 20 pagine del Volume 1.
Gli annunci pubblicitari d'epoca che vedi in questo Blog non sono presentati nei volumi Watch Ads.
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