A fine video clip tracing the history of the Omega Speedmaster's association with NASA from the beginning to the 1990s
3.7.24
Omega & NASA - The video clip
A fine video clip tracing the history of the Omega Speedmaster's association with NASA from the beginning to the 1990s
28.6.24
New releases - Vanguart Orb
23.6.24
New Releases – Maurice Lacroix Pontos S Diver
18.6.24
A 3D catalog ...
10.6.24
Modern Classics - Corum Admiral's Cup
Classici moderni - Corum Admiral's Cup
3.6.24
New releases – Minase Horizon GEN DLC
29.5.24
Watches at auction
The original owner of this Rolex Ref. 6098 ‘pre-Explorer’ was Colonel Patrick Douglas Baird, the leader of the 1953 Swiss Canadian Baffin Island Arctic Expedition. Manufactured in 1952, the watch was presented by the Swiss Foundation for Alpine Research (S.F.A.R.) a year later, and worn by Colonel Baird during the famous expedition. Estimate: US$20,000-40,000.
This Patek Philippe Ref. 2526 is an example of the so-called ‘Duo’ models, made for then-Senator Lyndon B. Johnson, who gave them to influential figures. ‘Duo’ stands for ‘Do unto others (as you would have them do unto you)’, the inscription printed on the dial. This one was a gift to Senator Robert Kerr of Oklahoma, who later gave it to a pilot (grandfather of the present owner) as thanks for a skilled, safe flight through a tumultuous storm. Estimate: US$25,000-45,000.
24.5.24
New Releases - Renaud Tixier Monday
19.5.24
Vintage ads - Piaget (1979)
“Recognized as the Ultimate Sportswatch, it has proven to be the Ultimate Watch”. This is one of the earliest ads published after the launch of the Piaget Polo in 1979. Its distinctive case housed an in-house quartz movement at the time. The manufacturer has recently released an update of the timepiece, appropriately naming it Polo 79.
Do you like vintage watch ads? Visit the page about Watch Ads, the one and only two-volume pictorial history of communication and design in 20th Century watchmaking. Do you wish to know more? Watch the video clip about the publication and download the preview of Volume 1.
Ti piacciono le pubblicità d'epoca? Visita la pagina su Watch Ads, l'unica storia illustrata in due volumi della comunicazione e del design nell'orologeria del Novecento. Vuoi saperne di più? Guarda il video sull'opera e scarica l'anteprima del Volume 1.
14.5.24
New Releases – Raymond Weil Millesime
8.5.24
Icons at auction / 2
Rolex Oyster Cosmograph Ref. 6265 - ca. 1975 - Estimate: CHF80'000-140'000
3.5.24
Icons at auction / 1
28.4.24
Novità – Aerowatch Régulateur Automatique 1942
23.4.24
Vintage Press - Revue Internationale de l'Horlogerie (1952)
The final pages are devoted to the impact of the self-winding watch on world markets. Retailers from all over the globe were invited to write about their experiences. Photo above: reports from Brazil and Canada.
Le pagine successive presentano un’ampia gamma di movimenti automatici contemporanei descritti dai loro fabbricanti. Nella terza foto dall’alto, calibri di produzione ETA e AS.
La maggior parte delle Case partecipanti all’imminente Fiera di Basilea esponeva orologi automatici. In queste pagine (quarta foto dall’alto) appaiono prodotti firmati Rolex, Movado, Omega e Breitling fra gli altri.
La sezione finale è dedicata all’impatto dell’orologio automatico sui mercati mondiali. La rivista invitò commercianti di ogni parte del globo a condividere le loro impressioni sul tema. Nell’ultima foto, i rapporti dal Brasile e dal Canada.
18.4.24
Bibliography / Bibliografia
13.4.24
New releases – Vulcain Cricket André Didixein
2.4.24
New releases – Nivada Grenchen Chronoking ‘Paul Newman’ Orange
24.3.24
New Releases – Fédérique Constant Perpetual Calendar designed by Peter Speake
21.3.24
Vintage ads - Longines (1939)
Do you like vintage watch ads? Please visit the page about Watch Ads, my two-volume pictorial history of communication and design in 20th Century watchmaking.
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"Orologio impermeabile brevettato - Dispositivo antiurti - vetro infrangibile". Questo annuncio del 1939 non allude solo a orologi in grado di affrontare le intemperie. L'aereo di aspetto militare sullo sfondo ricorda che l'Europa sta vivendo tempi difficili ed è sull'orlo della guerra. Il cronografo sulla sinistra è equipaggiato con il calibro 13ZN. L'esemplare sulla destra è molto simile a quelli forniti a numerosi eserciti.
Ti piacciono le pubblicità d'epoca? Visita la pagina su Watch Ads, la mia storia illustrata in due volumi della comunicazione e del design nell'orologeria del Novecento.
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